Inlog cursisten

5 Don’ts voor e-mails en telefoongesprekken in het Engels

In een Engelse e-mail sluipt al snel een fout en ook telefoneren in het Engels kan lastig zijn. Het helpt om een aantal standaardzinnen uit je hoofd te leren. Maar zorg wel dat deze correct zijn en je niet keer op keer een taalfout herhaalt. Herken je de fouten in onderstaande zinnen?

  1. Would you be so kind to…
  2. I can give you three advices…
  3. Herewith I send you…
  4. Hello, I’m Jan van de Velden…
  5. Can I speak to John? No that’s not possible.

Hoe het wel moet

Hieronder vind je de verbeterde zinnen. Soms lijken de aanpassingen miniem, maar blijkt de interpretatie een wereld van verschil.

  1. Would you be so kind to… → Would you be so kind as to…
  2. I can give you three advices… → I can give you three pieces of advice…
  3. Herewith I send you… → Please find attached
  4. Hello, I’m Jan van de Velden… → Hello, this is Jan van de Velden.
  5. Can I speak to John? No that’s not possible. → I’m afraid he’s not here.

Fouten zijn vaak alleen maar pijnlijk, maar soms ook schadelijk. Wil je zeker weten dat jengels niet in de weg staat van je succes, volg dan een training zakelijk Engels.

Language Partners
Verbeter jouw internationale communicatie met onze zakelijke taaltrainingen in 52 talen: incompany, op locatie óf online.

My LPOnline