Samenwerken met Nederlanders
Werken met Nederlanders kan verwarrend zijn. Zijn ze onbeleefd, of gewoon direct? Hoe zit het met de Nederlandse ‘platte hiërarchie’, die soms helemaal niet zo plat blijkt te zijn? En hoe werkt het Nederlandse besluitvormingsproces (het poldermodel), waarbij iedereen in vergaderingen om zijn inbreng en mening wordt gevraagd?
We begrijpen het volkomen. Begrijpen hoe Nederlanders communiceren en zich gedragen is essentieel bij het werken en wonen in Nederland. Ook als Nederlander! Wanneer je meer bewust bent van je eigen communicatiestijl, en hoe je op anderen over kan komen, kan je je daarop aanpassen en hierop anticiperen. Dit leidt tot een prettigere samenwerking.
Wat je leert in deze webinar
In deze workshop bespreken we de verschillen in communicatiestijlen tussen andere culturen en de Nederlanders. Bovendien bespreken we hoe jij jouw communicatie- en presentatiestijl kunt aanpassen aan verschillende culturele settings.
Deze webinar wordt gegeven door Alicia, Interculturele Communicatie trainer bij Language Partners. Alicia komt oorspronkelijk uit Frankrijk en woont nu in Amsterdam, maar heeft ook gewerkt in de Verenigde Staten. Met een achtergrond in communicatie en meer dan 10 jaar ervaring bij verschillende internationale bedrijven is Alicia expert op het gebied van interculturele communicatie.
Praktische details over de webinar
- Datum: donderdag 8 december 2022
- Tijd: 16.00 uur.
- Via: Zoom
- Duur: +-45 minuten
- Voertaal: Engels (gewenst niveau: B1)
- Kosten: gratis
Aanmelden voor de webinar
Aanmelden kan door het onderstaande formulier in te vullen. Je ontvangt binnenkort van ons een mail met alle praktische details.
Wij verwerken je gegevens met de grootste zorg en vertrouwelijkheid. Lees meer in onze Privacy Policy.