Maarten Roes, opleidingsfunctionaris bij Arla Foods
Kunt u wat vertellen over uw ervaringen met Language Partners?
In 2011 hebben er twee taaltrainingen plaatsgevonden. Twee groepstrainingen Engels en een individuele training Nederlands (NT2). Beide waren maatwerktrajecten. Het contact met Language Partners is goed verlopen, de offertes zijn duidelijk en de organisatie van de trainingen is goed. Kortom, een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Waarom is het volgen van taaltrainingen voor uw organisatie van belang?
Sinds 2009 zijn wij onderdeel van Arla Foods. Daardoor is er regelmatig contact met het hoofdkantoor in Denemarken. De voertaal is dan Engels. Daarnaast is er sinds januari 2011 een Engelse Managing Director, waardoor op onze locatie ook meer Engels gesproken wordt.
Wat zijn de reacties van cursisten?
De cursisten zijn zeer te spreken over de trainer (zowel bij de groepstraining als bij de individuele training). De interactie tussen docent en deelnemer is prima. En bovendien hebben ze in relatief korte tijd veel geleerd.
Over Arla Foods Nederland
Arla Foods Nederland (400 medewerkers) levert dagverse zuivel uit Nijkerk en kaasspecialiteiten uit Scandinavië. De missie is: “Natuurlijke zuivelproducten voor iedereen bereikbaar maken”. Arla Foods Nederland is nummer 2 in de Nederlandse markt voor dagverse zuivel. Het bedrijf voert sterke merken zoals Friesche Vlag, Arla, Milk & Fruit, Breaker, Arla Apetina, Castello en Lurpak. Naast merkproducten levert Arla Foods Nederland zuivel voor huismerken.
De onderneming is onderdeel van Arla Foods, een zuivelcoöperatie van 8000 melkveehouders in Denemarken en Zweden en de grootste producent van biologische zuivel in de wereld.